issa

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Linda Persson - 2 mars 2011 23:16

Kom på nu att jag inte lagt ut några UL bilder,

här kommer hon:


  

   

   


men hörrni, ni är väldigt många som läser helt plötsligt.

vilka är ni? nyfiken som fan på det! 

Av Linda Persson - 2 mars 2011 22:47

hej hopp galopp!

Har nu klickat hem en gravid tröja fast min är brun:


 


Kikade på lite annat kul också:


   

                  

Av Linda Persson - 2 mars 2011 19:21

Fick ett sms av min kära faster att hon hade satt in pengar,

underbara faster!

blev en promenad till affären och köpte massa go fika,

så nu ska jag äta goda mackor, dricka te och juice.

Även kapten fick sig en godbit,

det har han förtjänat som står ut med mig och mitt humör.

inte för att han har nåt val men han är lika glad även om jag skriker

så han är väk van, stackarn.


Nu kära vänner blir det fikaaa!!

Hoj!

Av Linda Persson - 2 mars 2011 15:05

Nyss varit på promenad med Kapten,

att vara gravid och otymplig passar inte riktigt ihop med en unghund som kommit i trotsåldern och blivit könsmogen.


Lilla i magen grajar för fullt,

hela magen rör sig och rycker.


Käkar en tallrik med nudlar, sötsur sås och biff nu, knepig blandning?

jag har inga hämningar!


Ska klä på mig och åka in till stan,

måste gå till banken och fixa ny bankdosa då min skaffade ben och rymde.

kostar 300 spänn för att få en ny jävel!

Sen tänkte jag hälsa på farmor, goa farmor!


äh, måste lägga på ett kol nu och få nåt gjort!

Piz

Av Linda Persson - 2 mars 2011 12:25

  
 
Din graviditetsvecka: 25
Fostrets ålder: 23 uker

Baby:

Fostrets skelett börjar bli hårdare. Den viktigaste utvecklingen nu består i att fostret ska lägga på sig och få mer underhudsfett.

Det är mycket aktivt i detta skede och du märker troligen skillnad på en spark från en liten fot och en puff från en hand.

Barnet kan känna igen din röst och reagerar mer på mammans röst än andra ljud. Ett korttidsminne har utvecklats. 

Barnet ligger och växer och mognar.

Många rör sig mycket medan andra är mer stillsamma. 

Redan från vecka 23 har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.

Vikt 800 gram.


Du:

Många kvinnor plågas av benkramper eller stickningar i händerna.

Tyvärr är det inte så mycket man kan göra för att lindra detta, men vissa tycker att massage hjälper.

Man kan också prova att smörja på en avkylande kräm på benen,

och att trampa lite hårt i golvet.

Nu kommer du och bör också varje dag känna att fostret rör sig.

Detta är din garanti för att allt står bra till med det lilla livet i magen.

 

Fostrets längd: ca. 31 cm
Fostrets vikt: ca. 850 g 


  

Av Linda Persson - 2 mars 2011 01:15

Eve & Maud ville att jag skulle komma dit ikväll.

Pallrade mig dit (100 meter bort)

När jag kommer dit står det en tårta och kaffe på bordet,

tända ljus och jätte mycket presenter!

Vilken överraskning, blev helt tårögd.

Underbara dom, presenterna va från:

Eve, Maud, Kjell, Markus & Jimmy. Hela familjen!


  

Eve & Jag

  

Maud

  

Presenten från Maud, Kjell, Markus & Jimmy.

Korg innehållande:

Tvålar

Två skyddsänglad

Nalle på pinne

Skylt med text: always take time to smell the roses.

en liten vas med en vit ros i


Från eve:

  

   

   

Fick också två fina tavlor med blom motiv

Ljus

Ljus skålar. 

Tog slut på batteri i kameran så bilder på det kommer sen.


  

Maud spelar gitarr , haha.

  

Jimmy

  

Bjuder på den här,

foliehjälmar så inte aliens kan sno våra briljanta ideer.

Om vi har såna?

svar nej.

 

underbar kväll med underbara människor,

kan inte bli bättre!

Kan lägga till att av moster fick jag en Hårtork

och av kusin och kusinbarn fick jag body lotion och badskum.

Tidigare månad - Senare månad

This is my shit:


Är 21 bast och på smällen. Älskar snowboard, rock & Hallonsoda. Har humörsvängningar som sprutar ur öronen. ensamstående & bor med min hund (kapten krok). Har vänner som jag älskar mer än allt och en underbar familj. skriver om graviditeten och allt annat

Liten

mitt hjärta

Lilypie Pregnancy tickers

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

vill du veta? Fråga:

0 besvarade frågor

DUNKEN.SE

club4beauty

Besöksstatistik

Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Nåt du letar? Sök här:

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards