issa

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Linda Persson - 22 mars 2011 22:09


En pojke i magen ?
( ) Koppen lyfter du i örat för att dricka
(x) Du har ofta huvudvärk 
( ) Du gillar inte citrus eller apelsinjuice
( ) Bebisens hjärtslag är 140 eller färre
( ) Du är sugen på kött och ost
(x) Du har svårt att andas och är ofta snuvig
( ) Du har klart urin
(x) Brösten är olika stora
(x) Brösten har blivit mycket större
( ) Du var knappt illamående i början
(x) Du och din mammas relation är sämre
( ) Pappan går inte upp under graviditeten
( ) På mackan äter du helst kanten
(x) Dina fötter är kallare än vanligt
( ) Du sover med kudden mot norr
( ) Bebisen ligger högt i magen
( ) Håret på dina ben växer ut fortare 
(x) Din mage står ut
( ) Magen är klotrund och toppig
( ) Din pigmentrand är stark och markerad
( ) Du visar handryggen när du visar händerna
(x) Ditt hår är tjockt och glansigt
( ) Du sover helst på din vänstra sida
( ) Ni hade samlag ofta
( ) Samlaget var kort och snabbt
(x) Du känner dig ofta ledsen
( ) Det är synd om dig
( ) Du gick upp lite i början
( ) Tandköttet blöder inte eller bara lite
( ) Du har ingen svamp eller urinvägsinfektion
(x) Bebisen sparkar hårt och ofta
(x) Bebisen har hicka sällan / aldrig
( ) Du har enorm utstrålning som gravid
( ) Du känner dig bekväm i din mammakropp
(x) Du har mycket halsbränna


12


Flicka i magen ?
( ) Lite eller ingen halsbränna
(x) Du känner dej oattraktiv
( ) Babyn hickar mycket
(x) Babyn sparkar mindre, bökar gärna
( ) Du har lättare att få urinvägsinfektion
( ) Du har större risk att få svampinfektion
(x) Tandköttet blöder mycket
(x) Vikten går upp mycket i början
(x) Du är ofta irriterad
(x) Du är ofta arg
( ) Ni hade samlag sällan
( ) Samlagen är ofta långa
(x) Du sover helst på din höger sida
( ) Ditt hår är tunnt och matt
(x) Du visar händerna med handflatan upp
(x) Du har en svag pigment rand/ ingen alls
(x) Din mage är bred
( ) Du har en platå på magen
(x) Håret växer som vanligt på benen
(x) Bebisen ligger lågt i magen
( ) Du sover med kudden åt söder
( ) Fötterna känns som vanligt
(x) Du äter gärna mackans mitt
( ) Pappan går upp under graviditeten
( ) Du o din mammas relation är oförändrad
(x) Du var illamående i början
( ) Brösten har blivit lite större
( ) Brösten är lika stora
( ) Du har grumlig och blek urin
( ) Du kan andas som vanligt
(x) Du är sugen på frukt och sallad
(x) Bebisens hjärtslag ligger över 140
(x) Du älskar citrus frukt och apelsinjuice
(x) Koppen greppar du runt om för att lyfta

 18



Av Linda Persson - 22 mars 2011 17:41

Min snygga navel, haha.

Dålig kvalite på videon och jag slänger med kameran som om magen skulle springa iväg men man ser iaf att det rör sig.



 

Av Linda Persson - 22 mars 2011 16:24

Finns en sak jag har funderat över länge nu.

Om det finns nån som kan svara så skulle jag bli väldigt glad!


Ni vet när man sväljer fel och det känns som att nåt sitter fast i halsen,

gör väldigt ont också.

sen ett par månader tillbaka känns det så till och från i min hals utan att jag svalt fel.

VARFÖR?!


är det för att det är trångt i min lilla mage så det kommer upp surt som gör att det gör ont eller vad är det?

Nån som  vet eller har nån bra ide?

Av Linda Persson - 22 mars 2011 15:38

kom hem från farmor för en stund sen.

suttit och pratat och fikat i flera timmar, mys!

farmor visade också vad hon gjort till min lilla i magen,

så otroligt fina saker.

En tjock stickad tröja, 2 par tjocksockar och ett stickat set med tröja och byxa.


Kapten har total däckat i hallen och jag ska ta och göra nån middag hade jag tänkt.

Blir go middag idag, Nachotallrik & cola.


en aning bitter för övrigt då jag tappat bort pinkoden till telefonen 

så den är tvär dö!

bra jobbat issa, bra jobbat.


äh, mat va det ja!

Av Linda Persson - 22 mars 2011 10:25

tog mig lite sovmorgon idag då karatekid i magen har hållt igång rätt bra i natt.


solen skiner och det är underbart.

ska ta på mig lite kläder nu och traska iväg till farmor som jag borde ha hälsat på för länge sen men det har inte blivit av, skämmes tamefan!

Kapten ska självklart följa.


ha en bra dag allesammans, Puss


   

Tidigare månad - Senare månad

This is my shit:


Är 21 bast och på smällen. Älskar snowboard, rock & Hallonsoda. Har humörsvängningar som sprutar ur öronen. ensamstående & bor med min hund (kapten krok). Har vänner som jag älskar mer än allt och en underbar familj. skriver om graviditeten och allt annat

Liten

mitt hjärta

Lilypie Pregnancy tickers

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

vill du veta? Fråga:

0 besvarade frågor

DUNKEN.SE

club4beauty

Besöksstatistik

Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Nåt du letar? Sök här:

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards